Tip 1: Schrijf voor de bezoeker, niet voor Google.
Ondanks het veelbesproken effect van SEO (Search Engine Optimization), is het echt niet de bedoeling dat je je content hier volledig op afstemt. De bezoeker heeft dit namelijk door, en dat zou natuurlijk zonde zijn. Zorg dat de content op jouw site continu antwoord geeft op de vraag of het probleem van de bezoeker. Waarom bezoekt hij/zij jouw website? Waar is hij/zij naar op zoek? Door je content af te stemmen op de bezoeker, spendeert hij/zij meer tijd op jouw website waardoor je -jawel- weer hoger scoort in de zoekmachine!
Tip 2: Chatbots
Een chatbot is een robot die jouw klanten helpt, terwijl jij gewoon in een meeting zit. Dit is voor beide partijen super handig, de klant hoeft namelijk niet meer oneindig naar informatie te zoeken, en jij kunt ondertussen gewoon je bedrijf runnen. Geloof het of niet, chatbots zullen in 2020 een steeds belangrijkere rol krijgen voor ondernemers. Ook gaan klanten ze steeds meer accepteren. Het is dus geen overbodige luxe om in 2020 een chatbot te ontwikkelen voor jouw bedrijf. Geen stress! Het is eenvoudiger dan het klinkt, en de resultaten zijn het absoluut waard!
Tip 3: Video
Steeds meer bedrijven zijn al bezig met video op sociale kanalen zoals Facebook, Instagram en Youtube. Omdat video spraak met beeld combineert, voelt de bezoeker zich sneller verbonden dan wanneer zij een stuk tekst lezen. In 2020 zal deze trend zich gaan voortzetten. Studies verwachten dat maar liefst 85% van het internetverkeer uit video zal bestaan. Zeker de moeite waard dus om hier wat tijd in te investeren! Bonustip: ga eens live! Bezoekers kunnen dit absoluut waarderen, omdat het heel transparant overkomt, wat zorgt voor verbondenheid. Heb je een belangrijk evenement? Of wil je een nieuw product introduceren? Ga dan live op Instagram of Facebook.
Tip 4: Facebook adverteren
Ben je druk bezig met adverteren op zoekmachines? Think again! Sinds 2018 is het organische bereik van ondernemingen flink gedaald, omdat Facebook voorrang gaf aan posts van vrienden en familie van gebruikers. De advertenties gingen er daarentegen juist op vooruit dankzij de update van het algoritme. Daarom adviseer ik je in 2020 te investeren in Facebook marketing. Met Facebook advertenties kun je bijvoorbeeld specifieke doelgroepen of interesse-groepen bereiken die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Dat is wat je wil, toch?
Wat zijn jouw online marketingplannen voor 2020?
0 reacties