Social media heeft de drempel om persoonlijk contact op te nemen met een bedrijf flink verlaagd. Je stelt je vraag of deelt je klacht en met een beetje geluk is je vraag binnen enkele minuten beantwoord.
Persoonlijk denk ik dat veel bedrijven de meerwaarde van een sterke klantenservice nog onderschatten. Jammer als je het mij vraagt: nu de keuze op de markt zo groot is, is het vaak de met het bedrijf wat de klant overhaalt.
Een responsieve klantenservice blijkt hier van grote invloed op te zijn. Invesp deed onderzoek naar de invloed van social media op customer care. Hieronder deel ik de vijf belangrijkste inzichten.
- 80% van de klanten gebruikt social media om in contact te komen met bedrijven
- 51% van de klanten geeft aan zeer waarschijnlijk terug te komen bij een bedrijf dat snel reageert op social media
- Het inzetten van social media om klanten te woord te staan kan de kosten per klant met 83% verlagen
- 71% van de klanten met een positieve ervaring met een bedrijf op social media zouden het bedrijf aanraden aan anderen
- 33% van de klanten verkiest contact via social media boven telefonisch contact met betrekking tot klantenservice.
Meer weten? Bekijk hier het complete onderzoek van Invesp.
https://bit.ly/3bJGSks
0 reacties