Haar optreden bij Jinek heeft aardig wat losgemaakt in Nederland. Alle meningen over Famke daargelaten: haar hashtag #ikdoenietmeermee was misschien niet de meest briljante actie. Maar ze is wel de persoon die miljoenen Nederlanders, waaronder vooral jongeren, kan beïnvloeden. In eerste instantie was dit precies de angst van iedere kijker: hoe zullen haar volgers zich gaan gedragen na het horen van haar #ikdoenietmeermee actie?
Maar het effect van deze avond verliep anders dan wij allemaal hadden gedacht. Mede dankzij Diederik Gommers, die wel degelijk de goede bedoeling in de actie zag. En daar kwam de échte marketeer Diederik omhoog: hij ging in gesprek met Famke. Én haar achterban, want binnen enkele dagen had Gommers een eigen Instagram account aangemaakt waar inmiddels al een viertal foto’s op staan. En de grootste klapper van alles: Diederik heeft ruim 250.000 volgers en heeft zo zijn doel bereikt: de jongere doelgroep bereiken op een manier die hen aanspreekt.
Famke Louise heeft de marketingwereld een grote les geleerd. De marketingkoningin van 2020!
0 reacties